Jaký je rozdíl mezi deodorantem a antiperspirantem?

Naposledy aktualizováno: 23.08.2022

Deodorant vs antiperspirant?

Jaký je rozdíl mezi deodorantem a antiperspirantem?

Vypadají stejně a v obchodě je najdete hned vedle sebe. Je v nich však podstatný rozdíl. To, zda jde o deodorant nebo antiperspirant by mělo být uvedeno na obalu. Podívejte se, jak oba přípravky fungují a k čemu slouží.

Jaké jsou hlavní rozdíly?

Rozdíly mezi deodoranty a antiperspiranty nejsou jen v jejich složení a účincích, ale také ve způsobu nanášení (aplikace). 

  1. Antiperspirant zabraňuje pocení, deodorant ne

Antiperspirant působí v místě aplikace na potní žlázy, které uzavírá a brání tak tvorbě potu.  Bakterie poté nemají, co na povrchu těla rozkládat. To je zásadní rozdíl mezi deodorantem a antiperspirantem. Naopak po použití deodorantu se budete stále potit, ale váš pot nebude zapáchat, protože deodorant obsahuje neutralizační látky redukující zápach potu.

TOP Antiperspiranty

  1. Deodorant účinkuje hned, antiperspirant potřebuje více času

Antiperspirant potřebuje více času, aby mohl začít účinkovat, a tak je nejlepší jej nanést večer po sprše na čistou a řádně osušenou pokožku. Nemá cenu antiperspirant nanášet před aktivitou nebo ráno.

Deodorant naopak můžete nanášet opakovaně i několikrát denně, ale i to má svá úskalí. Vždy jej nanášejte na čistou a suchou pokožku, tedy ne bezprostředně po sprše a ani na předchozí vrstvu deodorantu. Před opakovanou aplikací z pokožky smyjte předchozí vrstvu, pokožku osušte a poté naneste další dávku. 

TOP Deodoranty

Mám si vybrat deodorant nebo antiperspirant?

Pokud opravdu netrpíte nadměrným pocením, stačí vám deodorant. Není zdravé za každou cenu bránit pocení, protože se jedná o přirozený proces našeho těla. Pokud však chcete zabránit nevzhlednému pocení, tak si vyberte antiperspirant.

VlastnostDeodorantAntiperspirant
Zabraňuje poceníNeAno
Funguje hned po aplikaciAnoNe

Jak ještě zmírnit pocení?

Své pocení můžete zmírnit nejenom deodorantem nebo antiperspirantem, ale také dodržováním uržitých zásad v běžném životě. Doporučujeme vyzkoušet následující činnosti, abyste zjistili, co pro vás funguje.

  • omezte konzumaci alkoholu a kávy
  • noste volnější spodní prádlo z přírodních (prodyšných) materiálů
  • zkuste pít šalvějový čaj, protože ten podporuje stahování potních žláz
  • nepoužívejte ostré koření a příliš soli

Samostatnou kapitolou je hyperhidróza. Jedná se o onemocnění, kdy se v noci hodně potíte, ale není vám horko. Přečtěte si pár dalších tipů, jak zvládnout pocení během spánku.

Autor: Richard BB